ID článku:
338
Názov článku:
Ovplyvňuje konzumácia kofeínu a alkoholu pred tehotnosťou výskyt spontánneho potratu?
Autor:
Publikácia:
Krajina:
Text článku:
Predpokladá sa, že konzumácia kofeínu a alkoholu môže ovplyvňovať priebeh tehotenstva. Pre účely tejto štúdie bolo sledovaných 11.088 žien vo veku 20 - 29 rokov počas priemerneho času 2.1 rokov (1,6 - 3,4). V tomto súbore bolo 303 spontánnych potratov a 1381 pôrodov. V porovnaní so ženami konzumujúcimi menej ako 75 mg kofeínu denne riziko spontánneho potratu bolo 1,26 (0,77 - 2,06), 1,45 (0,87 - 2,41), 1,44 (0,87 - 2,37) a 1,72 (1,00 - 2,96) pre príjem kofeínu pred tehotnosťou 75 - 300 mg, 301 - 500 mg, 501 - 900 mg, a viac ako 900 mg denne. Množstvo alkoholu konzumovaného v období pred tehotnosťou neovplyvňovalo významne výskyt potratov. Výsledky štúdie ukázali, že vysoký príjem kofeínu pred tehotenstvom môže byť spojený s vyšším výskytom spontánneho potratu, pričom nízka a mierna spotreba alkoholu neovplyvňuje toto riziko.
Počet prezretí článku: