ID článku:
363
Názov článku:
Typ alkoholického nápoja a prvý akútny srdcový infarkt: štúdia v stredomorskej krajine
Autor:
Publikácia:
Krajina:
Text článku:
Hoci medzinárodné porovnavacie štúdie zisťujú konštantne inverznú závislosť medzi konzumácioou vína a koronárnym ochorením srdca, je k dispozícii len málo epidemiologických štúdii v južnej Európe. Boli testované tri hypotézy: 1./ Je ochrana proti výskytu srdcového infarktu výraznejšia pri konzumácii vína než pri iných alkoholických nápojoch? 2./ Je pitie vína konzumovaného počas jedla zdraviu prospešnejšie? 3./ Má červené víno výhody oproti iným typom vín?
Do štúdie bolo zaradených 171 subjektov a 171 porovnateľných kontrol v Španielsku. Viacpočetné diétne i nediétne faktory spôsobu života boli sledované. Výsledky ukázali, že konzumácia vína, červeného vína a vína počas jedla, bola asociovaná so znížením rizika pre vznik srdcového infarktu porovnateľného s inými druhmi alkoholických nápojov - pre nízku a vysokú spotrebu vína bolo OR (odds ratio) 0.48 a 0.38, pre ostatné druhy alkoholu 0.42 a 0.55. Výsledky ukázali, že v redukcii rizika vzniku srdcového infarktu nie je rozdiel medzi červeným vínom, iným vínom, pitím vína počas jedla a medzi striedmou konzumáciou iných druhov alkoholických nápojov. Pre zistenie osobitných zdraviu prospešných účinkov vína v porovnaní s inými alkoholickými nápojmi je potrebný ďalší výskum.
Počet prezretí článku: