ID článku:
372
Názov článku:
Denné mierne množstvá červeného vína alebo alkoholu nemajú vplyv na imunitný systém zdravých mužov
Autor:
Publikácia:
Krajina:
Text článku:
Cieľom práce bolo zistiť, či denné pitie červeného vína (red wine = RW) v dávkach ktoré inverzne koreluje s výskytom kardiovaskulárnych ochorení (CVD) moduluje imunitné funkcie u zdravých mužov. Do štúdie bolo zaradených 24 zdravých mužov s miernou konzumáciou alkoholu. Účastníci štúdie konzumovali 500 ml RW (12 % etanol) alebo 12 % roztok s etanolom denne po dobu 2 týždňov. Pre kontrolu možného účinku polyfenolov v červenom víne, bolo podávané dealkoholizované červené víno (DRW) alebo šťava z červeného citrusu (red grape juice = RGJ) v množstve 500 ml/deň. Imunologické parametre boli vyšetrené pred začiatkom konzumácie, po jednom týždni a po dvoch týždňoch konzumácie nápojov: fagocytárna aktivita neutrofilov a monocytov, produkcia tumor nekrosis faktor-alpha (TNFalfa), interleukin-2 a 4, rastový faktor beta, TNF alfa mRNA, proliferácie lymfocytov, lytická aktivita buniek natural killers a percento apoptických lymfocytov. Konzumácia mierneho množstva alkoholu - červeného vína a 12 % roztoku alkoholu nemala žiadny vplyv na imunitné funkcie u zdravých mužov. Ani konzumácia nápojov s obsahom polyfenolov (DRW a RGJ) neovplyvnila sledované imunitné parametre. Konzumácia alkholických nápojov v množstve ktoré sa považuje za prevenciu vzniku srdcovo-cievnych ochorení nemá žiadny vplyv na imunitné funkcie u zdravých mužov.
Počet prezretí článku: