ID článku:
442
Názov článku:
Môže užívanie folátov (kyseliny listovej) znižovať riziko rakoviny prsníka u žien s pozitívnou anamnézou?
Autor:
Publikácia:
Krajina:
Text článku:
Niekoľko najnovších štúdii naznačilo, že denné užívanie kyseliny listovej (a folátov všeobecne) môže znižovať riziko rakoviny prsníka v predpokladanej súvislosti s užívaním alkoholu. Bolo sledovaných 33.552 postmenopauzálnych žien vo veku 55 - 69 rokov v roku 1986. Užívanie kyseliny listovej, folátov a alkoholu bolo zisťované pomocou dotazníka. Počas 14 rokov sa vyskytlo 1823 nových prípadov rakoviny prsníka, z toho 308 bolo u žien s pozitívnou rodinnou anamnézou. U žien s negatívnou anamnézou rakoviny prsníka nízky príjem folátov nebol rizikovým faktorom, ak ženy nepili alkoholické nápoje, ale bol rizikovým faktorom u žien, ktoré pili alkoholické nápoje. Ženy ktoré pili alkoholické nápoje a užívali foláty nemali zvýšené riziko vzniku rakoviny prsníka. U žien s pozitívnou anamnézou rakoviny prsníka v rodine bol nízky príjem folátov rizikovým faktorom u žien ktoré pili i ktoré nepili alkoholické nápoje. Výsledky štúdie naznačujú, že užívanie folátov môže znižovať riziko rakoviny prsníka v súvislosti s pozitívnou rodinnou anamnézou, ale len vtedy ak sa obmedzí požívanie alkoholických nápojov.
Počet prezretí článku: