ID článku:
559
Názov článku:
Pitie alkoholu a diéta vo Francúzsku, dôležitá úloha životného štýlu.
Autor:
Publikácia:
Krajina:
Text článku:
Mierne pitie alkoholu je spájané s nižším výskytom srdcovo-cievnych ochorení. Tento ochranný účinok môže byť spôsobený samotným etanolom, ale môže byť tiež závislý aj na druhu alkoholického nápoja. Tieto súvislosti môžu byť modifikované aj diétou a životným štýlom. Štúdia rizikových faktorov a ich vplyvu na srdcovo-cievne ochorenia bola relizovaná na vzorke 1.110 náhodne vybratých mužov stredného veku (45 - 64 rokov). 12,8 % mužov bolo abstinentov, 16,3 % konzumovalo približne 60 g alkoholu denne. Fajčenie, obezita a hypertenzia boli samostatnými rizikovými faktormi. Fyzicky aktívnych bolo 40,9 % abstinentov a 23,8 % nadmerných pijanov. Výsledky boli adjustované na diétu, vzdelanie a socio-ekonomický status. Výsledky štúdie ukázali, že muži, ktorí piju alkohol s mierou žijú celkovo zdravšie, zdravšie sa stravujú, a majú lepšiu životosprávu. Najlepšie výsledky sa zistili u mužov ktorí preferovali víno, v porovnaní s mužmi ktorí pili pivo, alebo alkoholické nápoje miešali. Aj oblasť (krajina) v ktorej muži žijú má významný vplyv na diétu i životosprávu.
Počet prezretí článku: