Odpovedal: EDUSAN - lekár
Re: Hyperventilačná tetánia
(číslo príspevku 66.998, zo dňa 05.09.2005. videné 13947x)
ODPOVEDAŤ / Predchádzajúci príspevok
 

Text príspevku číslo 66998:
Liečba hyperventilačnej tetanie patrí do rúk odborníka - neurológa. V liečbe sa používajú lieky, ktoré tlmia nadmernú dráždivosť nervového systému. Dôležité je v prípade tŕpnutia končatín alebo okolia úst pomaly a pravidelne dýchať, prípadne dýchať na vrecúška.
Liečba panických atakov je možná aj u klinického psychológa, ktorý používa aj techniky KBT. Liek Seroxat nie je možné ľubovoľné dávkovať, alebo svojvolne prerušovať liečbu, ktorý by mala byť realizovaná pod dohľadom odborníka (najlepšie psychiatra). Účinok liečby antidepresívami SSRI sa prejaví najskôr o 2-4 týždne pravidelného užívania, dovtedy sa môže stav naopak zhoršiť - na čo vás upozorní každý lekár, ktorý vám liek z tejto skupiny predpíše. Nie je racionálny dôvod, aby ste mali strach z infarktu alebo inej cievnej príhody vo vašom veku, najmä keď už neužívate ani HAK.
Príčina ťažkostí je vyjadrená najskôr v tom čo píšete: "Pravdou je i to, že som dosť úzkostlivý typ človeka, ktorý berie všetko až priveľmi vážne".
O príčinach panických atakov sa dočítate v časti Zoznam článkov a v časti Mám problém - pomocou vyhľadávača, napr. v prednáške psychiatra
Úzkosť a depresia.