Autor otázky: Rozália
Pálenie jazyka a horká chuť v ústach
(číslo príspevku 74.413, zo dňa 15.11.2005. videné 21273x)
ODPOVEDAŤ
 

Text príspevku číslo 74413:
Dobrý deň,
chcela by som sa na Vás obrátiť s takým problémom, ako je pálenie jazyka a horká chuť v ústach a svrbenie až pálenia všetkých slizníc v tele. Mám 54 rokov a tieto ťažkosti som začala pocitovať tak pred mesiacom, keď mi občas bolo ťažko z obedov na ktoré chodím v našej jedálni. Začala som si vyberať diétnejšie jedlá, ale ani to nepomohlo. Bola som aj na vyšetrení u gynekológa, či nemám nejaký zápal, ale ten sa vylúčil. Dala som si urobiť rozbor moču a odber krvi, ale výsledky sú takmer všetky v norme až na niektoré hodnoty cholesterolu sú nižšie, ale to je asi dôsledkom toho, že už 2 roky beriem VASILIP 20 mg. Okrem toho beriem ešte pri zvýšení tlaku Nebilet polovičku tabletky a jednu tabletku ráno na lačno Eutyrox 50 mg (už asi 10 rokov). V tomto roku 3. marca som podstúpila operáciu -hysterectómiu, výsledky sú dobré po stránke gynekologickej. Pálenie jazyka a horkosť chuti v ústach je niekedy intezívnejšia niekedy menej intenzívna. Sledujem to podľa jedla, čo zjem. Po kyslom jedle mi je horšie ako aj po korenistom, slanom a pod. Veľmi ma tento môj problém trápi, tým že nemôžem jesť tak ako predtým.Už som schudla 4,5 kg. To by bolo O.K., len aby mi tie problémy s jazykom prešli, to ma trápi najviac.
Za skorú odpoveď Vám vopred ďakujem.
S pozdravom Rozália Boskovičová